Hochschularbeit

Katrin Ratuschny: Marouflage as an historic conservation technique of canvas paintings and its consequences as seen on the portrait ´Auguste von Sonnenberg´ by Carl Oesterley from the Niedersächsisches Landesmuseum, Hannover. Zurück
Sprache: Original   -   Übersetzung
Seitenübersicht:  
Zusammenfassung: Marouflage, the transfer of a canvas painting onto a rigid support, is a technique of paintings conservation, which nowadays contradicts the ethical
code of conservators. Since the 1960s it usually is not applied anymore because of the many damages it can cause in the short- and long-term. From the 18th to the early 20th century though, it was commonly used, which is why museums still hold paintings with sufficient damages from marouflage. This thesis documents which damages possibly occur and how they could be treated. This is done by literature research and the case study of a painting by Carl Oesterley from the Niedersächsisches Landesmuseum Hannover.

Top

Schlagworte: Marouflage, rigid support, canvas painting, historic conservation technique,
weitere Angaben:
  • Hochschule: HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen
  • Art der Arbeit:  Bachelorarbeit
  • Erstprüfer/in:  Prof. Dr. Michael von der Goltz
  • Zweitprüfer/in:  Dipl.-Rest. Iris Herpers
  • Abgabedatum:  2022
  • Sprache:  German
  • Seitenzahl:  121
Zurück

Das Hornemann Institut verfügt ausschließlich über die hier angezeigten Informationen. Für weitere Informationen oder Kopien der Hochschularbeit wenden Sie sich bitte an den Autor/die Autorin - oder wenn kein Kontakt angegeben ist - an die Sekretariate der jeweiligen Fakultäten.