Hochschularbeit

Gisela Tilly: Church furnishings of the last third of the 19th century exemplified by two paintings: the triptych of the Duchess Agnes of Saxony-Altenburg(Hummelshain) as compared to an image of St. George by a pupil of the Weimar School of painters Herger (Rittersdorf, both Thuringia). Examination of painting technique, style, intention and damages. Exemplary conservation and restoration and suggestions für a presentation. Zurück

Sprache: Original   -   Übersetzung
Seitenübersicht:  
 
Zusammenfassung: The art of the 19th century is generally compared with many different artistic styles and damages, caused by technical problems. This is demonstrated by two sacral pictures, the triptych of the Duchess Agnes of Saxony-Altenburg in Hummelshain and a scene of St. George killing the dragon by a pupil of the Weimar School of painters (Weimarer Malerschule) Edmund Herger in Rittersdorf (both Thuringia). Artistic education and intention, influenced by theological aspects and damages by craquelure and splatters of wax were examined, also regarding potential causes and characteristics.

Top

Schlagworte: Duchess Agnes of Saxony-Altenburg, Edmund Herger, Weimarer Malerschule, Overbeck, Pfannschmidt, craquelure, wax, church furnishings
weitere Angaben:
  • Hochschule: HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen
  • Art der Arbeit:  Masterarbeit
  • Erstprüfer/in:  Prof. Dr. Michael von der Goltz
  • Zweitprüfer/in:  Prof. Dr. Sabine Maier
  • Abgabedatum:  2007
  • Sprache:  German
  • Seitenzahl:  350
  • Abbildungen:  580
 
Kontakt:
 
Gisela Tilly
gisela.tilly@[Diesen Teil loeschen]gmx.de

Das Hornemann Institut verfügt ausschließlich über die hier angezeigten Informationen. Für weitere Informationen oder Kopien der Hochschularbeit wenden Sie sich bitte an den Autor/die Autorin - oder wenn kein Kontakt angegeben ist - an die Sekretariate der jeweiligen Fakultäten.