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Ulrich Lang: motion matters?! the kinetic art of gerhard v. graevenitz Zurück

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Zusammenfassung: This document examines the enduring questions both physical and theoretical in the conservation and exhibition of works of art using kinetic elements. Asking, as movement results in fatigue, when is this physical consequence detrimental to the work? What intervention and conservation is sympathetic to the nature of the individual piece. How does this relate in the practical problems inherent to restoring, exhibiting, transporting and storing of such works. Beyond the relevant material problems in conservation, how should the kinetic idea be documented and respected within its natural 'wear and tear'. These questions are examined in relation to the restoration of a kinetic object of Gerhard v. Graevenitz, who can be seen in a constructivistic tradition.

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Schlagworte: Kinetic Art; motion; Constructivism; conservation; documentation; Gerhard von Graevenitz
weitere Angaben:
  • Hochschule: Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin
  • Art der Arbeit:  Diplomarbeit
  • Erstprüfer/in:  Prof. Ruth Keller-Kempas M. A.
  • Zweitprüfer/in:  Dipl.-Rest. Friederike Waentig
  • Abgabedatum:  2001
  • Sprache:  German
  • Seitenzahl:  175
  • Abbildungen:  85
 
Kontakt:
 
Ulrich Lang
Domstrasse 10
Museum fär Moderne Kunst
60311  Frankfurt a.M.
Deutschland
ulrich.lang@[Diesen Teil loeschen]stadt-frankfurt.de

 
Anmerkung
Autor/in:
 
published in: Plastics in Art. History, Technology, Preservation; Edited by Thea van Oosten, Yvonne Shashoua, Friederike Waentig; Kölner Beiträge zur Restaurierung und Konservierung von Kunst- und Kulturgut; Band 15, 2002; ISBN 3-935643-05-5
 
Download:
 
Auszüge einzelner Kapitel der Arbeit
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