Hochschularbeit

Kassandra Wirth: Standing, Lying, Hanging - Issue of a concept for space-saving storage of spears and spear-linke objects Zurück
Sprache: Original   -   Übersetzung
Seitenübersicht:  
 
 
View of a drawer equipped with spears in the depot of the Roemer- and Pelizaeus-museum.
   

Index card from the Roemer- and pelizaeus-museum´s first holdings on object V.92.
Zusammenfassung: Conservation storage and preservation of art and cultural assets are playing an increasingly
important role in the archival and museum enviroment. Many institutions are expanding or
relocating their collection repositories.
The following paper deals with the elaboration of a proposal for the storage of spear-like
objects of the ethnological collection of the Roemer- und Pelizaeus-Museum.
For the elaboration of ideal conditions for a modern depot first the the characteristics of the
different materials and material groups are outlined. So the conditions on site are examined in
more detail.
No specific recommendation of a proposal is found, but several, in different ways advantageous
and disadvantageous possibilities for the storage of concerning objects are given.

Top

Schlagworte: materials packaging storage ethnological objects
 
Exemplary packaging of a spear with fragile hair applications with polythylene foil and fleece.
 
Technical drawing of the proposal for chapter 5.4 Hanging. The blue arrow symbolises the running direction.
weitere Angaben:
  • Hochschule: HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen
  • Art der Arbeit:  Bachelorarbeit
  • Erstprüfer/in:  Prof. Dr. Dipl. Rest. Julia Schultz
  • Zweitprüfer/in:  Dr. Andrea Nicklisch
  • Abgabedatum:  2022
  • Sprache:  German
  • Seitenzahl:  94
  • Abbildungen:  25
Zurück

Das Hornemann Institut verfügt ausschließlich über die hier angezeigten Informationen. Für weitere Informationen oder Kopien der Hochschularbeit wenden Sie sich bitte an den Autor/die Autorin - oder wenn kein Kontakt angegeben ist - an die Sekretariate der jeweiligen Fakultäten.