Hochschularbeit

Francesca Schneider: The conservation and restoration of the painting „Küchenvorrat. Totes Wild“, 1834, painted by Jakob Lehnen, part of the Old National Gallery’s Collection, State Museums of Berlin / Possibilities and limits in conservation treatment of a impregnated painting with beeswax. Practical tests for reduction and extraction of wax from a partially impregnated painting Zurück

Sprache: Original   -   Übersetzung
Seitenübersicht:  
 
Zusammenfassung: The diploma thesis deals with the painting “Küchenvorrat. Totes Wild“, 1834, painted by Jakob Lehnen and part of the Old National Gallery’s Collection, Berlin. Due to a previous beeswax- treatment in the 20th century the painting had been completely covered with beeswax and the textile support had been partially impregnated. The major emphasis of the conservation treatment was directed towards reducing of the beeswax.
The theoretical part of the diploma thesis includes the treatment of the wax impregnation.

Top

Schlagworte: Wax-impregnation. Düsseldorfer Malerschule, 19th century, extraction, reduction, flaking paint layer
weitere Angaben:
  • Hochschule: Hochschule für Bildende Künste Dresden
  • Art der Arbeit:  Diplomarbeit
  • Erstprüfer/in:  Prof. Dr. Ursula Haller; Dipl.-Rest. Kristina Mösl
  • Zweitprüfer/in:  Prof. Dipl.-Rest. Ivo Mohrmann
  • Abgabedatum:  2012
  • Sprache:  German
  • Seitenzahl:  74
  • Abbildungen:  99

Das Hornemann Institut verfügt ausschließlich über die hier angezeigten Informationen. Für weitere Informationen oder Kopien der Hochschularbeit wenden Sie sich bitte an den Autor/die Autorin - oder wenn kein Kontakt angegeben ist - an die Sekretariate der jeweiligen Fakultäten.