Hochschularbeit

Sandra Kunze: (Re)Produktion vs. (Re)Konstruktion? Digitalisierung von Film Zurück

Sprache: Original   -   Übersetzung
Seitenübersicht:  
 
Zusammenfassung: The aim of this bachelor thesis is to develop a matrix with a classification of artifacts. It will be suggested how to deal with digitalization of films with photochemical and digital artifacts, concerning ethical for restorers. For this purpose an analyzing discourse between technology and perception is carried out around the term "artifact". Principles of film preservation, especially reproduction and reconstruction, are worked out in individual chapters for photochemical and digital domains. It will be explained how artifacts are (re) produced or (re) constructed. The connection between materiality, digitization and the visual perception of artifacts is demonstrated by using microscopic examinations and will be adopted to the matrix. 

Top

weitere Angaben:
  • Hochschule: Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin
  • Art der Arbeit:  Bachelorarbeit
  • Erstprüfer/in:  Prof. Dr. nat. Ulrich Rüdel
  • Zweitprüfer/in:  Franziska Heller
  • Abgabedatum:  2021

Das Hornemann Institut verfügt ausschließlich über die hier angezeigten Informationen. Für weitere Informationen oder Kopien der Hochschularbeit wenden Sie sich bitte an den Autor/die Autorin - oder wenn kein Kontakt angegeben ist - an die Sekretariate der jeweiligen Fakultäten.